Wat een vakantiegevoel! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Suzanne Gijzel - WaarBenJij.nu Wat een vakantiegevoel! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Suzanne Gijzel - WaarBenJij.nu

Wat een vakantiegevoel!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Warner Beach

De afgelopen dagen hebben we een hoop leuke dingen gedaan, dus het vakantiegevoel zit er al goed in. In Durban deden we eerst een village tour incl. hiking. Het voldeed niet helemaal aan onze verwachtingen, maar al bij al was het wel erg leuk. We hadden eigenlijk alleen een 'hiking' geboekt, maar ineens gingen we ook bij een Afrikaanse familie langs en wandelen door een of andere wijk. Bij de familie konden we een armbandje kopen (wat heel verplicht voelde, dus maar gedaan. Gelukkig is ie heel mooi; grapje. Behoorlijk lelijk, maar vooruit) en daarna gingen we door de 'village of 1000 Hills' wandelen. We hebben toen ook geleerd om een armbandje van lange grassprieten te maken en uiteindelijk startte gelukkig de hiking, in de felle middagzon. Sommige stukken waren heel stijl, waardoor ik als een soort slingeraap met handen en voeten mezelf omhoog duwde. En als je dan denkt ik ben moe, moet je ook nog (al kont-schuivend) naar beneden. Het was mijn eerste hiking, en ik vond het leuk. Daarna kregen we een lunch bij de Afrikaanse familie, uputhu genaamd, en werden we vervolgens terug afgezet in ons hostel. Daar was een feest van iemand, met een barbecue waar je zelf vlees op kon klaarmaken. Met nog 3 mensen van het hostel hebben we lekker getafeld en uiteindelijk zijn we het stapleven van Durban gaan verkennen. En met succes, het was een enorm gezellige avond!

De dag erna, op zondag, hebben we onze wekker gezet om alle alcohol er weer af te zwemmen en te gillen; waterpark uShaka! Met Ingeborg en 2 mensen uit het hostel (Jess en Samuel) hebben we daar lekker kind kunnen zijn. Er waren allerlei glijbanen; snelle, langzame, hoge, lage, lange, korte, enge, saaie. Super veel glijbanen vond ik kei eng ("vroeger" was dat piece of cake) en gilde ik m'n keelamandelen er bijna uit. Maar het was heeeeel leuk! In de avond was er weer een barbecue en daarna wilde we nog een cocktail drinken in de stad. Echter was bijna alles dicht, de drank was op (wat?!) of ze schonken maar één variant cocktail. Beetje jammer, maar het was in ieder geval een geslaagde dag.

De volgende ochtend zijn we met de Bazbus naar een volgend plekje gegaan, Warner Beach, wat maar een halfuurtje rijden was. En toen...... Waren we in de hemel beland! Het hostel heeft een prachtig uitzicht op de zee en een erg mooi zwembad. Ik vond het aapje in de boom bij het Krugerpark bijzonder, maar hier lopen er nog veel meer rond! Na een geniet momentje van hoe blij we waren dat we dit hostel hebben uitgekozen zijn we gaan winkelen in een groot winkelcentrum 'Galleria'. We gingen met het openbaar vervoer; de Afrikaanse minibus. Je moet dan langs de straat gaan staan en handsignalen gebruiken. Als je je wijsvinger omhoog doet betekent het dat je richting het centrum wilt. Dat ging goed, we belandde in het busje als enige blanke mensen. Het was een hele ervaring, maar het ging gelukkig allemaal goed. Het leukste was nog dat het maar ongeveer 1 euro per rit kost! Na het shoppen hebben we voor de verandering eens zelf gekookt in het hostel.

Dinsdag gingen we snorkelen. Op een boot waar je gegarandeerd zeeziek op wordt gingen we richting het open water. Met flinke regen en wind vlogen we over de golven, en we moesten ons aan de boot vasthouden alsof ons leven ervan afhing. De zee was helaas te wild en de golven enorm hoog, dat het niet veilig was om te gaan snorkelen. We moesten toen een uur op de wiebelende boot wachten, omdat er ook mensen mee gingen om te duiken, wat wel veilig genoeg was. Leuk, super misselijk op een boot zitten met het idee dat je het water niet in kunt. We zagen een aantal haaien zwemmen, wat dan het mini lichtpuntje van de bootrit was.. Maar toen, na een halfuur het misselijke gevoel te overwinnen, kregen we de kans van ons leven! Een man van een andere boot die onze lijkwitte hoofden zag, bood ons aan om samen het water in te gaan met de snorkel. We dachten eerst dat het een grap was (we zagen haaien in de zee zwemmen hoor!!), maar niets was minder waar. Met trillende zeebenen doken we de zee in, en keken we in het water. Het was ongelooflijk, er zwommen wel 15 of 20 haaien!! Er werd lokvoer in het water gegooid, zodat de haaien en vissen erop afkwamen. Wij hingen ondertussen aan de bood, en keken al drijvend onderwater met de snorkel. De haaien zwommen overal, zelfs langs je heen en onder je door. Ik kan niet omschrijven hoe mega gaaf dat was. Gelukkig hebben we het ook kunnen filmen met de GoPro Camera van Ingeborg! By the way, het was niet gevaarlijk, die haaien deden niets. Alleen als ze heel veel honger zouden hebben, maar dat was gelukkig niet ;-). Verder hebben we die dag weinig gedaan vanwege het sombere weer. Wel had ik 's avonds chicken curry bunny chow's gegeten, een super lekker Afrikaans gerecht!

Gisteren was ook weer een geweldige dag. In de ochtend zijn we richting het strand gegaan voor een surfles! De zee was nog behoorlijk wild, met als gevolg: flinke golven! Alsof ik vliegles had genomen vloog ik soms liggend op mijn surfplank verticaal de lucht in, dronk ik liters zeewater en werd ik aangevallen door golven, maar het was leuk! Ik kan met trots vertellen dat het me is gelukt om maar liefst 1 hele seconde te blijven staan! Of een halve seconde. Of een kwart. Doet er niet toe, ik heb éven gestaan.
Na onze surfles zijn we naar het Moses Mabhida Stadion in Durban geweest, het WK stadion van 2010! Eigenlijk wilde we met een soort lift ('skycar') naar het hoogste punt voor een prachtig uitzicht, maar die was kapot. Toen hebben we een tour gedaan door het stadion, wat ook super leuk was. Van te voren wilde we lunchen bij het stadion, maar toen het eten kwam zaten we zo in tijdsnood voor die tour dat we het eten na 3 happen terug gaven en na de tour verder opaten. Dat vond het personeel goed, super aardig!

Vandaag merk ik dat ik ontzettend spierpijn heb van de surfles en we zijn allemaal verbrand. Vooral mijn neus... Ik lijk de tweelingzus van Rudolph the rednosed reendier. Ook was ik gisteren te vergelijken met een olifant, want mijn linkervoet was mega dik, volledig opgezwollen. Ik denk dat het een allergische reactie was van een muggensteek of zo, maar vandaag gaat het al beter en voelt 'ie niet meer alsof 'ie elk moment uit elkaar kan splashen. En nu gaan we weer door naar een volgende plek: Port st. Johns. Ik ben benieuwd wat we daar weer allemaal gaan zien en meemaken!

  • 22 Januari 2015 - 08:05

    Dennis:

    Wat een ervaringen!! Super vet!
    Je kan het armbandje ook verloten onder al je likes? ;) beetje a la 3 op reis ;-p

    Veel plezier nog

  • 22 Januari 2015 - 10:13

    Frieda Van Luijck:

    fantastisch weer om je reis verslag te lezen, en de prachtige foto,s te zien,
    Groetjes voor jullie allebei, en have fun.

  • 22 Januari 2015 - 19:03

    Leona:

    :-)

  • 22 Januari 2015 - 20:51

    Pheli Van Gijzel:

    Je verhaal leest weer heerlijk makkelijk weg. Geniet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warner Beach

Wereldreis!

Een wereldreis van 8,5 maand met Ingeborg!

Recente Reisverslagen:

22 September 2015

Home sweet home

06 September 2015

Eindelijk vakantie!

30 Augustus 2015

Alleen op de wereld

24 Augustus 2015

Maleisië, I'm lovin' it

19 Augustus 2015

Bye bye Beijing
Suzanne

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 17368

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 18 September 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: